Tuesday, June 10, 2008

Salam Perkenalan

Haluuu semua just saje ja membuat blog nih
bebusan leh la tulis mende kat sni
heeeee

ok la aku kenal kan diri kuh ini dahulu

name: mohd rafizi jasmi
nickname : pett, along, takeshi
berat badan :70 kg
tingi : aku luper
status : single n availalbe
no pone : tak leh letak kat cni hehehe

aku nih dak lepasan diploma dalam bidang multimedia tapi lepas ja abis buat dip tuh
aku rase mcm tak best laks so aku amik sort coz MCSE yg maner dier ajar kiter care care
utk configure network nih so aku rase lebih seronok belajar mende alah nih so aku abis kan la study MCSE ni lepas abis tuh aku still tak dpt keje lagi hik hik ader la gaks
dekat 1 tahun jadik penganggur terhormat aku rase kalu aku buka ladang anggur da leh buat wine kut heeeee ;p

tp hujung tahun 2006 aku dpt keje kat sebuah syarikat di puchong sebagai web programmer
tp aku dpt bertahan kat ctu takat 1 tahun lebih ja
pasal nyer management dier macam hampeh bese la politik kuat hehehehe so aku pon benti la keje di situ pade tahun 2008 so skrung nih aku ngah ngangur lagik hik hik hik

aku nih ader banyak sangat hobi nyer sampai aku sendiri pon kekadang tak mampu nak ikut hobi aku nih,tp buat mase skrung nih aku ader 3 ja hobi yg betul aku tumpu

1. Futsal
futsal nih aku minat dari aku form 4 centuh tp time tuh aku just main kat atas simen sepak takraw ja time tuh then lepas aku masuk kolej ITTAR aku jumper lagi pengemar² futsal yg mcm aku nih so aper lagik duk main sesame la tp kali nih da main kat dlm padang futsal la. aku punyer name team adelah macam milan n stoumuck(pasal semuer perut lebih) team aku nih nak kater terel tuh tak lew terel sgt tp nak kate ayam pon tak jugak la kire averenge ar banyak gaks tournement terorg masuk ader yg menang ader yg kalah bese la tuh. tp time main futsal nih aku ader satu kegilaan iaitu membeli kasut futsal hahhaha kasut futsal yg berjaya di kumpul hingga skrung ader la sebanyak 10 pasang kut dan kasut paling mahal penah aku beli adelah adidas f33 berege rm350 heheheh nanti aku upload kan pic kasut² kuh. hobi nih la yg aku rase paling kekal lamer heeee

2.Motor
dulu aku nih mmg bukan kaki motor la mmg tak tau per per pon pasal moto nih tau pakai ja hahaha. tp first moto yg aku pakai adelah skuter moskito ermm aku beli moto nih dulu pasal
time tuh femes gilak saper pakai skuter nih kire market lebih la hahah.. tp caye la ckp aku skuter suck hahahhaha tp banyak gaks la kenangan aku ngan skuter tuh kuar date, kuar jejalan ngan kekawan tp itu semuer cite lame la lepas satu ketika dan sebab aku berase patut utk tukar moto tuh pasal banyak kenangan yg leh buat aku down then aku tukar kepada 135 lc dan di sini la bermula nya hobi aku yg kedua ini iaitu modifikasi, travel, lelumber dan lelen hehehhe moto nih aku kuar hujung tahun 2006 kalu tak silap la. tp pasal lc nih la aku tau serba sedikit pasal barang² moto nih, aku pon ader join club dier 135lc club banyak gaks aktiviti club nih buat konvoi la salah satu nyer.. moto aku nih nak kate cun tak la cun sangat kire leh tahan la maner aku ader duit nak buat smart² hehehhe banyak gaks duit aku abis kat moto nih ehheheh

nih moto skooter aku


okeh nih plaks 135 lc aku hehehe




3.photograpy
hehehe aku pon tak tau caner aku leh suker ngan hobi nih hehehhe maybe aku nih suker tgk pic
yg cantik kut hee tp malang nya aku masih belum mampu utk memiliki dslr heheheh tp inysallah aku akan dapat memiliki nya nanti hehehhe buat mase skrung nih aku just duk amik pic pakai camera digital olympus 6 mega pixel ja ehhehehe tp ader gaks kekadang aku snap pakai prosume member kamceng aku nih. tp aku takde la terel benar snap pic nih hehehhe k aku tunjuk kan skali antare pic yg aku snap heeeee


dengan kate lain agaks susah kalu aku nih tak dpt keje lagik kalu still nak terus kan hobi² aku nih
ekkekekekke so heharap aku dpt keje la heheh lagi pon aku da sengal da duk kat umah nih hehehe
ok lain kali aku sambung lagi ya

da ~

0 comments :